16 Aralık 2019 Pazartesi

SOSTAR ANTI-AGING FACE CREAM WITH SILK / ORGANIC OLIVE OIL & COLLAGEN

              Yeniden merhabalar, haftaya güzel ve değişik bir ürünle başlayalım istedim. Geçtiğimiz yaz tatilini çok yakın arkadaşlarımızın tavsiyesi ile Yunanistan' ın Midilli adasında gerçekleştirdik. Genelde ilk kez gittiğim yerler için kozmetik de dahil önceden araştırma yaparım, yerel ürünleri vs. ile ilgili ancak bu kez biraz ani tatil kararı verdiğimiz için pek bakamamıştım. Ama ilk amacım kesinlikle oralarda pek meşhur olan, ünlü Korres markasının ürünlerine yoğunlaşmaktı.
              Ancak birkaç eczane ve kozmetik marketi gezdiğimde fiyatlarını oldukça yüksek buldum ve Korres ürünleri orta Avrupa ülkelerinde daha uygun fiyatlı olduğu için bıraktım. Fiyatları uygun olan bir diğer marka da Vichy ürünleri idi ama onu da ülkemizde rahatlıkla bulabileceğim için vazgeçtim. Sonrasında bana önerilen daha yerel bir markanın ürünlerine baktım ve nispeten uygun fiyatlarıyla iki ürün alıp denemeye karar verdim.










             Sostar Beauty, online sayfalarındaki bilgilerde yazdığına göre, 90'lı yılların sonunda ''Innovatıve Skin Care'' sloganıyla yola çıkmış bir kozmetik - ilaç firması. İlaç diyorum çünkü ilk çıkışları medikal ürünlermiş, sonrasında dermokozmetik, kozmetik ürünler eklemişler. Merkez ofisleri Selanik' de ve İngiltere' nin uluslararası  ajanslarından geçerlilik alan pek çok  güzel sertifikaya ve güvenlik değerlendirme raporuna sahipler. Yenilikçi ve doğaya saygılı aynı zamanda da doğal içerikler ile zenginleştirdikleri ürünleri ile aracısız olarak direkt eczane satış noktalarına ulaştıkları için komisyonsuz uygun fiyatlı satış sunuyorlar. 
Ürünler ağırlıklı olarak doğal özler, şifalı bitkiler, esansiyel yağlar ve ilave olarak zeytin, kahve, ipek, eşek sütü gibi tamamlayıcı yerel ürünlerle zenginleştirilmiş.
            Benim seçtiğim ürünlere gelecek olursam, üzerinde anti - aging yazdığı için yaş itibari ve eczacı hanımın da yönlendirmesi ile silk & olive serisinden bir gündüz nemlendiricisi ve göz kremi oldu. Markada pek çok seri var ve hatta çocuklar için özel bir seri ile bir de medikal bakım serisi bulunuyor. Serilerin her biri ayrı güzel, en güzel taraflarından biri de hiçbir ürünün paraben içermiyor oluşu. İpek ve zeytin serisi ise, çok güzel nem veren bir seri. Saf zeytinyağı ve kolajen içeriyor.
           Ben yazın bu ürünü aldığım zaman eve dönüp fotoğrafladıktan sonra hemen denedim ancak yaz mevsimi için biraz yoğun buldum ve kullanmak için kışı bekledim. Yaklaşık 3 aydır muntazam bir biçimde aksatmadan kullanıyorum. Yapısı çok yoğun değil, hatta biraz vücut losyonu kıvamında, kendine has hafif, kalıcı olmayan bir kokusu var, kokusu ile ilgili hipoalerjenik uyarısı yapılmış. Nem vermesi çok çok güzel, sürdükten sonra pürüzsüz ve hafif dolgun güzel bir his veriyor. Cildim hemen emiyor ve saatlerce nemli kalıyor. Üzerine rahat makyaj yapılıyor. Tek başına kapatıcı kullandığımda kusma vs. yapmıyor. Tek seferde pompadan çıkan ürün miktarı oldukça iyi, benim yüz ve boynuma rahat rahat yetiyor. Herhangi bir güneş koruma faktörü içermiyor. Kullandığım süre içerisinde herhangi bir alerjik reaksiyon yaşamadım.




                  Ürünün ambalajı oldukça güzel. Çok sık karşılaşmadığımız türden, pompalı plastik şişe, pompa dipten yukarı doğru basan mekanizmalardan , böyle olunca ambalaj içinde hiç ürün kalmıyor. Pompanın ağzında da küçük bir güvenlik ve hijyen tıpası bulunuyor. Böylelikle ilk açan siz oluyorsunuz, bence çok hoş düşünülmüş bir ayrıntı. Kapağı güzel oturuyor ama çantada vs. taşımak için sanki biraz büyük. Karton ambalaj ve markanın hücre çekirdeğine benzettiğim sade logosunu da çok beğendim. 

 
  
                İçerik listesi ve ambalaj üstü bilgileri ise İngilizce ve Yunanca olarak aşağıdaki fotoğraflardaki gibi.


 







                  Ürün içerik listesinde Paraben yer almıyor belki ama ilk sıradaki suyun ardından, mix edilmiş doymuş yağ (sanırım kolajen içeriği için bunu kullanıyorlar) ve silikon türevi yumuşaklık veren kimyasallar geliyor. Tabii oranları verilmemiş. Yukarıda her ne kadar doğal içeriklerden oluştuğu belirtilse de bu kozmetik işi az biraz kimyasalsız olmuyor sanırım. Ama şunu unutmayın dışarıdan sürerek aldığınız her zaralı maddeye göre içtiğiniz ya da soluduğunuz sigara çok çok daha zararlı. Bu yüzden ben çok anormal oranda yüksek bir kimyasal olmadıktan sonra içeriğe çok odaklanmıyorum. Markanın hayvanlar üzerinde test yapıp yapmadığına dair bir bilgim yok, sitede de bulamadım ama ambalaj üzerinde tavşan logosu bulunmuyor.
                  Ürün miktarı 50 ml. ve fiyatı 9 Euro. Marka ile ilgili ayrıntılı bilgi alıp ürünleri incelemek isterseniz tık tık.. 
             
                  Bir sonraki yazım markadan seçtiğim ikinci ürün olan göz kremi hakkında olacak.


                  Sevgiler......

    

2 yorum:

  1. Fiyatına ve içeriğine göre acayip uygunmuş fiyatı, bence alıp denemekle çok iyi etmişsin. Kimyasallar ürünlerin stabilizasyonu açısından çok önemli bence, %100 doğal ürünlerin süreç içinde güvenilirliğinden ben çok emin olamıyorum mesela. Bu nedenle de içerik okuyup, kendimce risk belirliyorum. İçerik okumak aynı zamanda bana, o kremin benim cildimde nasıl etki edebileceğiyle ilgili de fikir veriyor. Bu kreme baktığımda da mesela bende sürekli kistik sivilce yapan BHT var; o nedenle ben kullanmayı bir düşünürüm; ama başkasında böyle bir sıkıntı yaratmıyorsa kalan kompozisyonu baya umut vaadedici :) Göz kremi yazını da merakla bekliyorum, çok sevgiler!!

    YanıtlaSil
  2. İçerik konusunda haklısın aynen öyle canım, ben de kendime risk belirliyorum, çok yüksek oranlardaki asitli içerikler de bana dokunuyor mesela. Sevgiler benden x0x0...

    YanıtlaSil