7 Nisan 2014 Pazartesi

MAKYAJ FIRÇALARIMI NASIL KURUTUYORUM ?

                 Makyaj fırçalarının temizliği konusunda, kozmetiğe meraklı herkes aşağı yukarı bir yöntem edinmiş durumda. Pahalı veya biraz daha uygun fiyatlı ürünler olan makyaj fırçalarının nasıl yıkandığı kadar yıkandıktan sonra nasıl kurutulduğu da bence bir o kadar önemli. Sonuçta makyaj fırçaları çok da ucuz ürünler değiller ve belli bir miktar tabiri caizse yatırım yapılan fırçalar iyi bakıldığı takdirde uzun süre yıpranmadan ilk gün ki şeklini ve yapısını koruyabiliyor. Yıkama konusunda herkesin belli bir yöntemi var demiştim. Kendi yıkama yöntemimden yeri gelmişken kısaca bahsedeyim; herhangi bir yağ türevi ürün kullanmadan jel türü ürünlerle  fırçalarımı temizliyorum. Bebe şampuanı ile temizlediğim de çok oluyor. Belli bir dönem rahatsızlığım nedeniyle Bioderma Sebium Jel ile yıkamışlığım da var yalnız. Fırçalarımı ılık suyun altında, şeffaf, temiz suyu görene kadar avucumun içinde yıkamaya devam ediyorum. Yıkadıktan sonra fırçanın uç kısmını SIKARAK AMA AŞAĞIYA DOĞRU ÇEKMEDEN fazla suyundan arındırıyorum.
                Gelelim kurutma kısmına; fırçaları kurutmak içinde çeşitli aparatlar vs. var. Ancak ben şimdi kendi yöntemimi göstermeye - anlatmaya çalışacağım. Yatay şekilde veya kalorifer üzerinde fırça kurutma durumundan da çok hoşlanmadığımı söylemeliyim. Isınan hava içerisinde bakterilerin daha çok ürediğini ve ısınan havanın da yükseldiğini düşünürsek, bir de ortalama 25 dereceden daha fazla oda ısısı seviyorsanız, temizleseniz bile fırça hijyenini çok sağlayamamış olabilirsiniz. Ayrıca yatay pozisyonda kuruyan fırçaların ferrulesinin içinde bir miktarda olsa su kalabiliyor ve bu bir süre sonra o bölgedeki yapışkanın çözülmesine ve fırçanızın dağılmasına - kopmasına neden oluyor. Şimdi benim fırça kurutma malzemelerime bir göz atalım. Gerekli malzemeler ;

1 - Yeni banyo yapmış bir kaç adet makyaj fırçası,
2 - Ortalama 2 - 3 adet yüz makyaj fırçası için bir adet lastik toka,
3 - Asma kancası.




            



               Lastik tokamızı fırçaların sap kısmına doluyoruz. Ortalama 2- 3 fırçayı bir lastik toka ile tutturabilirsiniz. Göz fırçalarında ise 4 - 5 'li guruplar yapabilirsiniz. Ardından fırça kenarlarında kalan boşluklardan 1' er tane kanca takıyoruz, sonrasında 2 kancayı tekrar 1 kanca ile birleştirerek temiz bir yere asıyoruz. Ben genelde makyaj aynamın kenarına asıyorum. elbette ki yere yakın ve çok alçakta olmayan her yere asabilirsiniz. Ayrıca küçük çocuklarınız varsa onlarında ulaşamayacağı bir yerde olmalı. Hafif açılı bir şekilde, ortalama 18 - 24 derece sıcaklıktaki oda ısısında, 24 saatte fırçalarınız kurumuş olacaktır. Bu süre ertesi gün planlı bir durum varsa veya fırça sayınız çoksa biraz uzun gelebilir ancak benim oldukça güvenli ve sağlıklı bulduğum bir yöntem.


             

               Hafif açılı bir şekilde duruşu bu şekilde, kanca sayınız az ve fırça sayınız çok ise tek kanca ile de asabilirsiniz. Tek kanca ile biraz daha açılı bir duruş elde edersiniz.




               Asma kancaları yapı marketlerde genelde 10 - 12' li paketler halinde satılıyor. Fırça sayınız çoksa bu şekilde ortalama 20 - 30 adet yüz fırçasını ya da 40 - 50 adet göz fırçasını bir anda kurutabilirsiniz.


              Sevgiler ve mutlu haftalar dileğiyle..........

4 yorum:

  1. Aynı tekniği kullanıyormuşuz =) Bende ince lastiklerle sapından çoklu askılara takıp kurutuyorum. Kızımın askıları bu yüzden çok işime yaradı. Hem içinde su kalmıyor hemde daha çabuk kuruyor ^^

    YanıtlaSil
  2. süper bir yöntemmiş, yazını okuduktan sonra kendim bir şey icat ettim, askım yoktu çünkü. lastik tokaların kenarından çamaşır mandalı geçirip askıda duran büyük bir banyo havlusuna tutturdum mandalları hiç de fena olmadı haha :)))

    YanıtlaSil
  3. Asılı olan fön Makinesinin kablosuna fırçanın ucu aşağı dönük olacak şekilde mandal ile asıyorum 👌

    YanıtlaSil