29 Ekim 2018 Pazartesi

YSL TOUCH ECLAT CONCEALER - HIGHLIGHTER

                 Selam, bugün yine aydınlatıcı ürün yazılarımdan birini yazacağım. Belki hep aynı tarzda ürünler olduğu için sıkıcı gelebilir bu kategori ama sanırım benim  en büyük zaafım.








                      Yves Saint Laurent Touch Eclat Highlighter; sanıyorum renkli kozmetik dünyasının en popüler ürünlerinden biri. Bununla beraber en çok satın alınan ürünlerinden de biri. Geçtiğimiz yıllarda markanın dünya çapında selektif kozmetikte yaptığı istatistiklere göre her 2 dakikada bir satın alındığı belirtilmiş. Tabii şu anda güncel olarak nedir bilemem ama bence başarılı bir ürün olduğu gerçek.
                     Touch Eclat her ne kadar bir highlighter olarak sınıflandırılmış olsa da aslında ürünün rengine ve sizin probleminizin derecesine göre bir kapatıcı, renk düzenleyici ya da aydınlatıcı olarak kullanılıyor. Bu yüzdendir ki başlığa concealer - highlighter olarak yazdım. Zira benim kullanım amacım göz çevresi kapatıcısı olarak kullanmak.
                    Daha önce de belirtmiştim gibi yaşıma göre çok göz altı morluğu yaşayan biri değilim ( çok şükür ). Ha yine  yaşıma göre artık zaman zaman bu problemi de yaşamıyor değilim. Ve benim göz çevresindeki problemim de biraz burun tıkanıklığı sıkıntısı yaşadığım için daha çok göz pınarıma doğru burun duvarındaki kısımda oluyor. Makyaj yaparken genelde bu noktaya ürün uygulamak ve dağıtmak göz altına göre çok çok zor oluyor. Touch Eclat özellikle ince yapısı nedeniyle tercih sebebim oldu. Aynı zamanda fırçalı ucu sebebiyle de bence uygulaması çok kolay. İhtiyaç duyduğum yere nokta halinde kondurup elimle dağıtmam yetiyor.


                  

                Yukarıdaki fotoğrafta gördüğünüz gibi, ucu fırça şeklinde. Ürün otomatik kalemler gibi arkasından bastırdığınızda fırçaya pompalanıyor ve geliyor. İlk kullandığınızda pompada boşluk olduğu için biraz fazla basmanız gerekiyor ve normalden biraz daha fazla ürün geliyor, sonrasında normale dönüyor ve bir daha aynı sıkıntıyı yaşamıyorsunuz.
               Ürünün kullanım alanı ise aslında size kalmış. Yani eğer göz altı morluklarınız çok fazla değilse ve çok hafif bir ürün istiyorsanız kapatıcılığı size yetecektir. Bununla beraber yüzünüzde aydınlatmak istediğiniz noktalara, elmacık kemiklerinin üst kenarı, kaş arası, çene, ağız kenarlarınızı bu ürünle aydınlatabilirsiniz.


    

              Ürünün yapısı çok çok ince, burada elimin üzerinde bol bol sürülmüş halini görüyorsunuz. Normalde çok daha az bir miktarı yetiyor. Ben yüzüm  için değil ama birkaç kez  uykusuz falan kaldığımda göz altıma da uyguladım, her kullandığımda ise ya fırçasıyla ya da parmağımla dağıtıyorum. Çok ince yapılı olduğu için fırça ya da sünger tercih etmiyorum çünkü bu kez ürünü tamamen emiyor. Makyaj altına iyi doluyor, çizgilere dolmuyor. Dilerseniz üzerine daha örtücü 2. bir kapatıcı da uygulayabilirsiniz.
             Bendeki rengi 2 numara lumınous ivory, bu üründe renk skalası biraz değişik gidiyor. Ana cilt tonları için tam renkler ve ara cilt tonları için buçuklu renkler yapmışlar. Ancak tam ve buçuklu renkler birbiriyle genelde çok uyumlu gidiyor. Yani mesela bana 2 numaranın önünde ve arkasındaki 1,5 ve 2,5 de olur tonda. Marka ayrıca bu ürünün tonlarını açık ton ciltler için 4, orta  ton ciltler için 5 ve koyu ton ciltler için 3 ton şeklinde sınıflandırmış. Aynı zamanda Touch Eclat ilk zamanlar sadece bir ürünken sonrasında bir seri olarak markanın sayfasında yer alıyor. Touch Eclat serisinde fondöten, makyaj bazı, renkli nemlendirici, likit aydınlatıcı vs. gibi daha pek çok ürün bulunuyor. Ayrıntılı incelemek isterseniz markanın sayfasından ulaşabilirsiniz.




              Ambalaja gelirsek, markanın klasik altın sarısı, metal ambalajı çok şık. Kapağı sıkı kapanıyor, çantada vs. açılma yapmıyor. Fırça vs. gerektirmediği için dışarda kullanım açısından pratik. Ürün miktarı maalesef 2,5 ml. ve fiyatı ben geçen yıl 140 tl. üzerine bir indirimle edinmiştim. Miktarı çok az olduğu için sık kullanan biri için bereketsiz olup, fiyat yüksek olacaktır. Hatta ne yazık ki fiyat şu an 160 - 200 tl. seviyesine yükselmiş durumda. Daha uygun fiyatlı benzer ürünleri de piyasada pekala bulmak çok çok mümkün. Uygun fiyatlı değil ama ben daha önce benzer bir ürünü kullanıp şurada yazmışım. Hatta il yazılarımdan biriymiş, fotoğraflarımı çok acemice  çekmişim.
             İçerik listesi ve ambalaj içerisinden çıkan adeta çarşaf gibi prospektüsün Türkçesi olmadığı için İngilizce yazan kısmı aşağıya ekliyorum.







                    Son olarak bu ürünle ilgili ilginç bir detayı da paylaşmak istiyorum ki, satış istatistiklerine göre satın alanların % 45' inin erkek oluşu oldukça ilginç.

                   Yazımı bitirmeden göz çevresi ile ilgili hemen hemen herşeyi yazdığım
( başlıklar uzun olduğu için numaralandırıyorum ) 12 ve 3 yazılara belki bir göz atmak istersiniz.

                  Sevgiler ve mutlu günler dileğiyle.....

1 yorum:

  1. Bu ürünü ben de tamamen seninle aynı nedenden, aynı amaçla kullandım. Bir kaç kez bitirip almıştım ama güncel fiyatıyla gramajını düşündüğümde artık pek alasım gelmiyor :) Güle güle kullan Berna'cım, çok sevgiler!

    YanıtlaSil