7 Şubat 2020 Cuma

BURBERRY CLASSIC EAU DE PARFUM

                 Yeniden merhabalar, bugün oldukça eski, çok bilinen ve adı gibi klasik bir parfümü yazacağım. Burberry kokuları genelde çok seviyorum, beni hiç mutsuz etmiyorlar. Garantici, sıradışı olmayan notaları ile bir kadına kendini seçkin ve modern hissettirmeyi çok iyi biliyorlar.




               Burberry klasik, adı üzerinde oldukça bilindik notalardan oluşuyor. Meyve ve odunsu notalar birleşmiş. Meyve notalarından, yeşil elma, bergamot, şeftali, kayısı, erik, kuş üzümü, odunsu notalardan ise, sedri ağacı, sandal ağacı, yasemin, yosun ve misk bir arada yer almış. Ancak bu kadar kondisyonu yüksek, taze meyve kokularını ben çok hissedemedim.  İlk sıktığım andan itibaren odunsu notaları kuvvetli bir şekilde alıyorum. Ancak buradan kokunun ağır olduğu anlaşılmasın. Zira açılışı ve silajı iyi olmasına rağmen, kalıcılığı orta - iyi, yani kalıcılığını ben pek başarılı bulmadım.
             Bununla beraber Burberry klasik, garanti bir kapalı ortam, ofis kokusu. Kış ve sonbaharın kapalı havalarına da oldukça uygun buldum. Yaş olarak da 25 yaş üzeri rahatlıkla kullanabilir bence. 




                Şişe tasarımı şık ve sade. Yuvarlak hatlı şişenin tutumu, çantada taşınması rahat. Kapağı güzel oturuyor. Tabii bende ki 50 ml. lik şişe. 100 ml. olan her parfümü çantada taşımak zordur bence. Karton ambalajda da klasik Burberry çizgilerini ve trençkot rengi olan düz bej rengini görüyoruz.





            Son olarak 50 ml. lik parfümün fiyatı 200 tl. civarında. Ben geçen kış sanıyorum bir Gratis indiriminden 130 tl. gibi bir fiyata almıştım. Burberry klasik 1995 yılında çıkmasına rağmen 2000''li yılların ortalarında çok popülerdi. 25 yılın ardından marka bu kokunun üzerine çok daha güzel kokular çıkardı bence yani Weekend, Beat, Brit, Body ve son olarak çıkardığı Her çok daha güzel kokan parfümler. Sanıyorum markadan tekrar bir parfüm alırsam bu kez onlardan birini tercih edebilirim.

           Sevgiler.....

2 yorum:

  1. Bu klasik versiyonu yıllarca annemin imza parfümüydü, hala da çok severek. Bana direkt şeftali kokuyor sıktığımda, ben de kışın kullanmayı seviyorum mesela. Ama favorim kesinlikle Beat. Bence inanılmaz güzel ve seçkin bir koku! Ve haklısın; Burberry parfümleri sıradışı ve cesur değil; ama, kesinlikle klas! Çok sevgiler!!!

    YanıtlaSil
  2. Aynen öyle canım, bence de Beat harika. Sevgler benden...

    YanıtlaSil