21 Eylül 2013 Cumartesi

HANGİSİ HANGİSİ ? YÜZ SPREYLERİ VE MAKYAJ SABİTLEYİCİLER

           Son yazdığım iki yazı oldukça fazla ilgi görünce ve özellikle yüz spreyi mi?, makyaj sabitleyici mi? diye soru alınca, çok kıymetli okuyucularıma, kullandığım ve elimde olan diğer ürünlerle de ilgili olarak bilgi vermek istedim. Öncelikle şunu söylemeliyim ki kullandığım ürünlerle ilgili olarak görüşlerim tamamen şahsi fikirlerim olup, sizinde cildinizin durumu, ihtiyacınız ve beklentiniz çok önemli.
           Aslında bu tür ürünlerle ilgili olarak son zamanlarda diğer bloglardada karşılaştırma yazıları vs. yazıldı. Bu tür ürünlere daha çok yaz mevsiminde ihtiyaç duyulduğunuda söylemeden geçmeyeyim.




             İlk ürünümüz fotoğrafta ilk sırada gördüğünüz Skindinavia No More Shine, makyaj sabitleyici sprey; ayrıntılı yazısı şurada, benim özellikle sabitleme konusunda çok beğendiğim bir ürün oldu. Bittiği vakit tekrar edineceğim bir ürün, yazın sıcaktan terleyen ya da dört mevsim yağlı bir cildiniz varsa, günlük veya özel bir zamanda makyajım dursun akmasın diyorsanız tercih edebilirsiniz.
            İkinci ürünümüz yine ilk fotoğrafta ikinci sırada gördüğünüz, ayrıntılı yazısını şurada yazdığım Mario Badescu Aloe Vera ve Gül Suyu içeren yüz spreyi. Amacınız yüzünüzü rahatlatmak, ferahlatmak, nemlendirmek ya da benzeri durumlarsa tercih edebilirsiniz ancak sabitleme konusunda başarısız. Bu tür alkol içermeyen rahatlatıcı özellikteki ürünleri yüzünüze uyguladığınız tüy alma işlemleri sonrasında da kullanabilirsiniz.
            Üçüncü ürünümüz ise çok popüler bir ürün olan M.A.C Fix Plus. Bu üründe çok amaçlı ürünler kategorisine giren bir ürün, herkes hakkında çok yazdı çizdi, çok beğeneni, gereksiz bulanı, sadece M.A.C olduğu için bağlananı da var. Kullanım amaçları diğer nemlendirici sprey ürünlerle hemen hemen aynı fakat diğer ürünlerden bana göre açık ara farkı, far kullanmadan önce fırçanıza sıktığınızda renkleri kuvvetlendirdiği veya  ıslak - kuru farları ıslatmak için su değilde bu ürünü kullanmak, birde kokusu bu ürünü muadillerine göre çok popüler kılıyor, ferahlatıcı etkisi de yok değil, var ama benim için ferahlatma konusunda bir termal sprey değil. Sabitleme konusuna gelirsek asla sabitleme yapmayacaktır. Nedenine gelince prensip olarak, gliserin ve su karışımı içerikten oluşan bir sıvının sabitleme yapması beklenemez. Çünkü gliserin, kimyasal içeri olarak 3 bileşenli yavaş alkol yani birleştirici değilde ayrıştırıcı olarak kullanılan bir maddedir . Özellikle majistral ( eczacılar tarafından hekim reçetesi ile yapılan ilaçlar ) ilaçların yapımında mesela K.B.B uzmanları tarafından verilen reçetelerde kulak temizliği veya başka rahatsızlıklar için ya da cilt hekimleri tarafından bazı basit egzama durumlarında cilt kremi olarak kullanılır. Kısacası temel amacı yumuşatma ve nemlendirmedir. Ancak yinede kuru - çok kuru bir cildiniz varsa belki sabitleme yapabilir. Diğer ürünlere göre biraz fazlaca olan fiyatıda ürünü almak istemeyenler için en büyük etken ama illa deneyeceğim, hiç denemedim, çok merak ediyorum diyorsanız ilkbaharda piyasaya sürülen 20 tl.'lik fiyatıyla 30 ml.'lik mini boyunu ( normal boyu 100 ml. ) edinebilirsiniz.
              İlk fotoğraftaki son ürünümüz ise nemlendirme amacından farklı olarak sadece sabitleme yapmayı görev edinmiş ve bunuda neredeyse Skindinavia  kadar başarıyla gerçekleştiren, Elite markasına ait olan, tam adı Elite Fixatör olan ürünümüz. Ben ürünü Skindinavia'dan önce kullanıyordum, yüzüm iyileştikten sonra oldukça uzun bir süre bunu kullandım. Ancak son zamanlarda ambalajının ağzının bozulması ve içinde az kalması nedeniyle Watsons'dan aldığım bu seyahat boyu şişeye boşalttım. Ürünün aşağıya netten bulduğum bir fotoğrafını ekliyorum.


    

                 Yorumlarıma gelecek olursak sabitleme konusunda oldukça başarılı buluyorum. Ürün ne yazık ki alkol içerdiği için biraz saç spreyi kıvamında, yüzünüze ilk sıktığınız anda keskin bir saç spreyi kokusu alıyorsunuz. Ardından müthiş bir gerginlik hissi, hatta bu gerginlik anında insan kendi kendine soruyor '' ben yüzüme ne sıktım, bu gerginlik geçecek mi ? '' diye, ancak bu süre kısa yani aşağı yukarı 15 sn. sonra gerginlik hissi geçiyor, makyajın o cakey dediğimiz görüntüsünü gideren, hafif  dewy diye adlandırabileceğim güzel görüntü kalıyor ve gün boyu akmayan, bulaşmayan bir makyaj. Online kozmetik sitelerinde veya mahalle parfümerileri diyebileceğimiz yerlerde sanıyorum 150 ml.'lik boyunu yaklaşık olarak 20 - 25 tl. karşılığında edinebilirsiniz. Oldukça bereketli bir ürün, uzun süre kullanılıyor, ben bu ürünü kaşlarımı sabitlemek için kullandığım ürünün içine de damlatıyorum, kıvırcık ve yerinde durmayan kaşlarım gün boyu kıpırdamıyor, aşağıya düşmüyor.
              Son ürünümüzse sabitleme de yapıldığı iddia edilen ancak sabitleme konusunda bence başarısız ama onun dışında neredeyse her derde deva gibi görülen bir termal sprey. Ayrıntılı yazısını şurada yazdığım Avene termal sprey. Muadilleri içerisindeki bence en güzel ürün. La Roche Posay, Vichy hepsini kullanmış biri olarak cilt rahatlatma için ve kızarıklık önlemedeki en iyi ürün, özellikle benim gibi roza hastalarına öneriliyor, birde kızarıklık önleme konusunda çok bilinmese de Uriage markası ve termal spreyi kullandıklarım içerisinde en iyileri. Tamamen doğal bir içeriğe sahip oldukları ve içeriğinde herhangi hiçbir katkı maddesi olmadığı içi sabitleme yapamayacakları bir gerçek aslında. Benim yıl boyunca ama özellikle yazın sürekli kullandığım, çeşitli boylara ve boylara göre fiyatlara sahip termal suları bayii eczanelerden ve online eczanelerden edinmek mümkün.


    

              Sonuç olarak bu tür ürünlerden beklentiniz, ne istediğiniz ve cildinizin durumu çok önemli. Amacınız cildinizi rahatlatmak, nemlendirmek, herhangi bir cilt rahatsızlığınız varsa alerjik reaksiyona engel olmak vs. ise tabii ki termal sular, bitki özlü spreyler ve içeriği temiz doğal ürünler ama karma, yağlı bir cildiniz varsa, sadece yazın terleyen yüzünüzdeki makyajı tutması için değil dört mevsim parlamayı önlemek için kullanabileceğiniz, akmayan ve sabitlenmiş bir yüz ve görüntüye kavuşmak istiyorsanız sabitleyici spreyler. Ne yazık ki bu tür sabitleyici spreylerin genellikle alkol denat içerdiğini ve yinede çok sık kullanılmaması gerektiğini söylemeden geçmeyeyim. Tercih sizin, bunların dışında Clarins Fix Make-Up  son zamanlarda benim çok merak ettiğim, elimdeki ürünler bitince denemek istediğim bir ürün.

             Mutlu hafta sonları.......

2 yorum:

  1. Bu yazıya link verdiğin çok iyi olmuş Berna'cım, acaba Elite'in spreyi hala satışta mı diye bir bakacağım şimdi... ellerine sağlık, çok sevgiler!

    YanıtlaSil
  2. Pek sanmıyorum canım ama bir bak bakalım, belki denk gelirsin bir yerlerde. Sevgiler benden...

    YanıtlaSil