29 Kasım 2019 Cuma

CERRUTI 1881 EAU DE TOILETTE POUR FEMME

               Merhabalar, bugünün konuğu eski ama benim için eskimeyen parfümlerden biri olan Cerruti 1881. Hem nostaljik, hem de modası geçmeyen, oldukça güçlü bulduğum ama bir o kadar da zarif kokan, her ortama uyan şık bir parfüm.








            Cerruti aslında 1967 yılında erkek giyimi üzerine kreasyonlar çıkarmış Fransız bir marka. Ancak saat, kalem, çakmak ayakkabı gibi aksesuarları çok beğenilerek giyimin önüne geçmiş. Uzun bir süre erkek modası ile ilgilenen tasarımcı Nino Cerruti 1976 kadın giyimine el atarak koleksiyonu genişletmiş. Cerruti 1881 parfümü ise 1995 yılında piyasaya çıkarmış.                                                
               Her ne kadar marka Fransız olsa da kendisi İtalyan asıllı olan tasarımcı, bu parfümde mutlaka İtalya'ya özgü çiçek ve meyve notaları olsun istemiş. Parfümör Claire Cain aynı zamanda Elizabeth Arden, Jean Patou, Guerlain ve Dolce & Gabbana gibi pek çok markanın parfümlerinin yaratım ekibinde de yer almış.                                                                                                            
               Cerruti 1881, yukarıda da belirttiğm gib tam bir çiçek ve meyve bahçesi, notalarında mimoza, yasemin, meneviş, menekşe, frezya, yasemin, zambak, gül, sardunya, nergis, sarı papatya gibi çiçekler, vanilya, portakal, bergamot gibi meyveler ve misk, ambar, sandalağacı, kişniş ve sedir ağacı gibi bitki özleri bulunuyor.  Ben ilk sıktığımda meyve ve çiçek özlerinden çok bitki özlerinin kokusunu alıyorum. Hatta içerisinde olmamasına rağmen hoş bir tütün kokusu hissediyorum. Tütün dediysem sigara kokusu gibi kötü ya da bildiğimiz tütün kolonyası şeklinde birşey değil merak etmeyin. Şaşırtıcı şekilde içinde menekşe olmasına rağmen ben hiç almadım, hatırlarsanız menekşe kokulu parfümlerle genelde anlaşamıyorum.                                                                                      
                    Kokunun kalıcılığı ise EDT olmasına rağmen oldukça iyi, giysilerinize tutunuyor, sabah sıktığınız kokuyu gün içerisinde rahatlıkla hissediyorsunuz. Ortalama 7 - 8 saat yineleme istemiyor. Silajı güzel, açılış itibariyle biraz ağır gibi dursa da birkaç saat sonra oldukça sakin,net, insanı baymayan güzel bir koku sizi bekliyor. Bazı kaynaklar hissedilir derecede pudralı demiş ama bence pudralı ve temiz kokan daha güzel kokular var ve bu kesinlikle öyle değil. Ben yaş aralığı olaral 25 ve üzeri hatta 35 üzeri daha uygun buldum ve yaz mevsiminden çok, kış sonbahar aylarına daha çok yakıştırdım.                                                                                                                              
             Parfümün şişe tasarımı da çok güzel. Sade ve şık, şişenin dışı buzlu gibi mat bir görüntüden oluşurken, parfümün renginin somon rengi gibi ya da pudra pembesi oluşu güzel düşünülmüş ki sık rastlanan bir renk değil. Buna uygun olarak metal efektli kapağın rengi açık bir rose gold tonunda. Şişenin tasarımı ise yine Fransız heykeltraş Serge Mansau tarafından İtalya kıyılarındaki çakıl taşlarından esinlenilerek tasarlanmış. Sanıyorum bu yüzden bu şişeyi makyaj masanızda dikey olduğu gibi yatay olarak da koyabiliyormuşsunuz. Serge Mansau bununla beraber, Lancome, Cartier, Chiristian Dior, Estee  Lauder, Guerlain, Givenchy, Hermes, Narciso Rodriguez ve Kenzo gibi markaların bazı parfümlerinin de şişe tasarımlarını yapmış. Şişe tasarımına uygun olarak karton ambalajda da oldukça sade ve pudra rengi bir tasarım tecih edilmiş.                                                                                         


         

                      Parfümün güncel fiyatını ise çok net bilmiyorum, Eski bir koku olduğu için sanırım şu aralar çok tercih edilmiyor ve kozmetik mağazalarda pek denk gelmiyorum. Online birkaç alışveriş sitesinde 250 tl. civarında bir fiyatı var. Ben iki yıl önce 5o ml. boyunu duty free den 22 euro   karşılığında edinmiştim.                                                                                                                         


Sevgiler. ve muylu hafta sonları.........
   

3 yorum:

  1. Sanırım markanın da etkisiyle bu koku bana çok maskülen olacakmış gibi geliyordu; çiçek notalarına şaşırdım... ama yine çok yanılmamışım, çünkü tütün de hissediliyor demişsin :) denk geldiğimde bir koklayayım, ilginç olabilir diye düşündüm :) Çok sevgiler!

    YanıtlaSil
  2. Evet bi tık maskülen canım, sen yine de bir yerlerde denk gelirsen bir dene bakalım belki seversin, çok öptüm sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. En çok parfüm yazıları ilgimi çekiyor😍 Şöyle geniş bi turladım blogda... Cerruti asırlardır deneme listemde; yazınızla kesinkes koklamaya hatta kokmaya karar verdim!

    YanıtlaSil