17 Mayıs 2013 Cuma

ISADORA ALLIK - PUDRA FIRÇASI

               Aslında fırça yazılarıma likit ürün için kullandığım fırçalardan başlamak istiyordum ama kullandığım en en en eski yüz fırçası ile başlamaya karar verdim böylelikle iyi bir fırçanın ne kadar uzun süre yıpranmadan sağ kalabildiğini göstermek istedim.




            Bu fırçayı şurada anlattığım göz farı ile birlikte 2001 yılında yurtdışından almıştım. Bu aslında 5 fırçadan oluşan bir setti ve ince güzel bir çantasıda bulunuyordu. Zaman içerisinde önce çantası yıprandı, setin diğer parçaları ise açılı eyeliner, sünger aplikatör, dudak fırçası ve normal bir düz far fırçasından oluşuyordu. Ben far fırçası, sünger aplikatör fırça ve açılı eyeliner fırçasını kullanıp dudak fırçasını kullanmıyorum diye arkadaşıma hediye etmiştim. Sünger aplikatör fırça kısa bir süre sonra hemen yıprandı, far fırçasınıda zaman içerisinde ben kullanıp adeta bitirdim. Eyeliner fırçasını ise hiçbir zaman eyeliner çekemediğim için kaş doldurarak kullanıyordum hatta yakın bir zaman kadar o da duruyordu ( yine blogdan önce ).
         Gelelim bu allık fırçasına aslında allık fırçası ama ufak bölgelerde pudra için de kullanılabilecek bir fırça. Hatta ben çok yapmadığım halde bir kaç kez kontür işinde de kullandım iyi sayılabilir. Eskiden fırça vs. gibi konularda daha bilinçsizmişiz sanıyorum, kontür falan bilmezdik, hele 90 'lardan sonraki makyaj modası bence çok kötüymüş, hatırlayanlar 80'leri falan hiç hatırlamasın zaten. Ama tabii o zamanlarda onlar modaydı ya da o zamanların trendi oydu mu demeliyim....




           Fırça çok büyük değil, hafif basık, uç kısmı yuvarlak, kılları doğal mı sentetik mi bilemiyorum ama sentetikse bile kesinlikle iyi bir taklon olmalı diye düşünüyorum çünkü ürünü tutuşu, yayışı çok güzel. Sapı ahşap, çok uzun değil ama kısada değil, benim fırçamın sapının uç kısmında zamanla hafif  bir yıpranma oldu bende eşime orayı aldırdım aşağı yukarı 1 cm. kadar kısaldı ( ilk resimde görebilirsiniz ). Ferrulesi( fırçanın sapı ile kılların olduğu kısmı birleştiren metal yüzük ) gümüş rengi metal. Ben el yapım itibariyle kısa saplı fıçaları kullanamıyorum bu yüzden kabuki fırçada hiç kullanamam.




          Bu da yandan görünüşü dediğim gibi çok büyük bir fırça değil. Fiyatını hatırlamıyorum ama fiyatı beraberinde aldığım göz farından oldukça fazlaydı. O kadar uzun yıllar kulanmama rağmen hiçbir yıkamada bir tane bile kıl dökmediğini de söylemeden geçmeyeyim. Fırça tercihleri yüz şekline, bütçeye ve hatta benim ki gibi el şekline göre bile değişen şekillerde tercih edildiğinde başarılı makyajların ortaya çıktığı bir gerçek. Zaman içerisinde fırça tercihlerinizin ne yönde olduğu ortaya çıkacaktır. Birinin kullandığı fırça ile siz rahat uygulama yapamayarak kontrol sağlayamayabilirsiniz, mesela benim büyük allık fırçaları ile allık süremediğin veya kısa saplı fırçalarla kontrol sağlayamadığım gibi. Ayrıca ihtiyacınız olan fırçaların tümünü birden aynı anda almak bütçe sarsabilecek bir durum olduğundan yavaş yavaş ama güzel bir koleksiyon oluşturmak en güzeli olabilir. İster pahalı ister uygun fiyatlı olsun bir fırçanın iyi bakıldığı takdirde uzun yıllar sizinle beraber olabilecek bir yatırım aracı olduğunu da unutmamak gerek.....
    
                   Kötü makyaj yoktur, kötü fırça vardır.....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder