4 Nisan 2021 Pazar

CHOPARD WISH EAU de PARFUM

                  Yeniden merhaba, kış biterken bir parfüm yazısı yazmak istedim. Gerçi Nisan ayındayız, ilkbahar geldi gibi ama soğuk ve kapalı, kışı anımsatan havalar da sanırım bir süre daha devam edecek. 

                  Aslında bir lüks saat, mücevher ve aksesuar markası olan İsviçre kökenli marka 1860 yılından beri hizmet veriyor. Parekendecilik hayatına demiryollarına saat ve kronometre üretmekle başlayan marka, önce Rus sonra İskandinav pazarına girerek uluslararası çalışmaya başlamış. Kısa sürede  işi büyütüp dünya çapında tanınmış. 1960 yılında ise Alman Scheufele ailesi tarafından satın alınan marka hala 3. kuşak aile üyeleri tarafından yönetilmekte. Aile üyeleri yaratıcı kadro ile hem tasarımlar üzerinde hem de üretim aşamasında beraber çalışıyormuş. 










        
              Markanın saat, mücevher dışında aksesuar da ürettiğini belirtmiştim. Bu aksesuar kategorisi içerisinde oldukça fazla çeşit bulunuyor. Kalem, eşarp, takı, kol düğmesi, güneş gözlüğü ve son olarak da parfüm var. Şu an parfüm ailesi nishe dediğimiz türde olsa da 1997 ' de daha ulaşılabilir bir parfüm olan Wish piyasaya çıkmış. Kokunun yaratıcısı ünlü burun Nathalie Lorson. Kendisi Azzaro, Biotherm, Bluemarine, Dior, Chloe, Versace, YSL ve daha birçok parfümün de yaratıcısı. 
             Gurme zevklerle yaratılmış parfümün konsantrasyonu oldukça geniş. Sandal ağacı, vanilya, karamel, bal, hanımeli, gül, çilek, üzüm, armut, menekşe, orkide ve hindistan cevizi gibi bitki, meyve ve özlerden oluşan notaları içeriyor. Tatlı, sıcak ama şaşırtıcı şekilde baymayan çok güzel bir kış parfümü, sonbaharın kapalı, soğuk günleriyle de çok uyumlu olur. Bir kadına yakışabilecek en şık ve seksi kokulardan biri. Bir ortama girdiğinizde mutlaka sorulacak, akılda kalacak türden. Her cilt tonuna yakışır ancak yaş grubu için çok genç yaşlara önermiyorum. Bir de yukarıda belirttiğim gibi yaz mevsimine uyacak bir koku değil. Silajı ( yayılımı ) güzel. İlk sıktığınız anda biraz ağır gelse de birkaç saat sonra yumuşuyor ve o ağır hal kalmıyor. Günler sonra bile cildinizde, kazak, manto, kaban gibi yünlü kıyafetlerinizde kokuyu hissediyorsunuz. 
           Pafümün şişe tasarımı da harika. Klasik yuvarlak kesim pırlanta  ( brilliant cut diamond ) diye adlandırılan elmas şeklindeki şişesi son derece etkileyici. Görsel cazibesi nedeniyle de çok tercih edilen parfümün mavi rengi de şişe tasarımıyla birleşince mükemmel bir görüntü ortaya çıkıyor. Üst kısımdaki parlak çerçeve ve kapak akrilik, üzerinde marka ismi yazıyor. Kapak güzel oturyor, kancalı kısım çok sağlam değil, daha doğrusu şişe ağır olduğu için çok güvenmemek lazım. Bu 75 ml. olan boy çantada vs. taşımak için çok ideal değil. Makyaj masanızın üzerinde de ancak böyle duruyor ( ama nefis duruyor ). Ancak belki 30 ml.lik boyu daha kullanışlı olabilir. 



     
             Karton ambalaj da parfümle uyumlu olarak koyu mavi, lacivert dokulu ve mat olarak düşünülmüş. Arka taraftaki ambalaj üstü bilgilerini ve içerik listesini ekliyorum. Parfümün fiyatına gelecek olursam güncel olarak 200 - 250 tl. aralığında satılan parfümü ben iki yıl kadar önce Gratis mağazalarından 145 tl. karşılığında edinmiştim. Ekonomik kriz ve dövizin artmasıyla oldukça pahalanan parfüm fiyatları karşısında ve kozmetik, parfüm gibi kişisel bakım ürünlerine bütçe ayırmak giderek zorlaşmaya başlıyorken başka parfümlerin yanında fiyatı nispeten fena değil diyebiliriz. Şu an kozmetik market raflarında bazı gümrük sorunları nedeniyle çok rastlamıyorum ama denk geldiğinizde belki denemek istersiniz. 
          Markaya ait ürünleri ayrıntılı incelemek isterseniz de tık tık.   


           Sevgiler ve mutlu haftalar.....

2 yorum:

  1. Merhaba! Blogunu yeni keşfettim; kozmetik ve parfüm aşığı olarak çok da mutlu oldum, sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Ah çok mutlu oldum ben de o zaman yolunuzun düştüğüne.😀Sevgiler..

    YanıtlaSil